ADDMATH is simple


Roses are red, Violets are blue. Graph this on your calculator, And see what it'll do.
ASSALAMUALAIKUM

I heard a lot of people give up on add math easily and they keep saying that add math is very difficult to score etc.

Actually, addmath is not THAT difficult and everyone can score this subject. Tidak dapat dinafikan yang addmath agak sukar nak fahamkan dan jawabkan tapi sebenarnya kalau korang dah faham betul-betul faham tu dapat lah soalan macam mana sekali pon korang akan boleh jawab. Tak percaya ke ? cuba lah sendiri and korang akan rasa sendiri hahaha.

Sekarang saya nak bantu korang dalam subject yang mengerikan ni tapi bukan lah nak ajar satu-satu topic by topic okay. Saya hanya nak bagi moral support lah supaya korang ada semangat untuk terus belajar tanpa mengeluh dalam subject addmath ni. Tak mustahil dapat 100% tau ;)

Firstly, husnuzon lah dalam semua perkara hahaha maksudnya kat sini your MINDSET.
Ubah mindset korang yang tak belajar addmath lagi (selalunya budak form 3 yang nak masuk form 4) tapi dah cakap yang ni susah lah nak faham susah lah dan susah sebagainya lah.
tak boleh tau macamtu. Korang kena tanam satu sifat ni yang orang lain tak boleh so aku kena boleh. aku kena master subject ni sebab orang lain tak boleh. aku kena buktikan yang addmath ni tak susah sampai tak boleh buat langsung. aku nak belajar bersungguh-sungguh dan aku nak fahamkan semua topik subjek ni. YESSSS like that.

Secondly, JANGAN MUDAH PUTUS ASA tau rakan-rakan sekalian.
Dalam kelas fahamkan betul-betul apa yang cikgu ajar. FOKUS ! Jangan nak main-main borak0borak ngan kawan kecuali kalau nak tanya soalan.
kalau dalam kelas tak faham juga, cuba tanya kawan-kawan yang faham and belajar slow-slow dan pastikan hati tu tenang hahaha

thirdly, BUAT LATIHAN BANYAK-BANYAK
buat pelbagai jenis soalan sampai bosan lah and kalau dah buat tu jangan lupa lak apa yang korang buat.

haa tu je yang mampu saya bagi sama lah dengan subjek lain juga  mindset itu penting tau. selain itu kena selalu doa and cari keberkatan ye

time2 cuti sekolah ni mesti ramai yang gi oversea kan. nak tahu cara jaga kulit yang sempurna ? KLIK SINI


No comments:

Design By Mailey Jayley